AGF Monitor week 5

0
Week vijf staat in het teken van dalende prijzen als het gaat om de top-25 AGF-producten. Opvallend is de prijsontwikkeling bij Albert Heijn; twee weken terug nog lager dan Jumbo en deze week weer de duurste van de vier. Dat ligt echter voor een belangrijk deel ook aan de prijsbeweging die Plus deze week maakt. Verhoudingsgewijs verlaagt Plus de prijzen namelijk het meest. Ook de prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule daalt hierdoor, van 22% naar 18%.
De lagere prijzen bij Plus zijn ook toe te schrijven aan promoties. Plus neemt deze week met vier promoties namelijk het voortouw als het gaat om AGF-aanbiedingen. AH en Jumbo volgen met ieder drie, terwijl Lidl er deze week maar twee heeft. Witte pitloze druiven blijven populair als aanbieding. Bij Lidl, AH en Jumbo (tot eind januari) zijn ze in prijs verlaagd, waarbij Lidl een simpele afprijzing hanteert, terwijl AH en Jumbo kiezen voor meerstuksaanbiedingen (resp. 2 voor € 3,- en 3 voor € 4,-).
De details van de aanbiedingen en een overzicht alle actuele prijzen zijn zoals gebruikelijk te vinden op: FP+.
Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.
Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.