AGF Monitor week 5

0

In de week dat Plus zijn nieuwe Laagblijvers – een reeks AGF-producten die blijvend laag geprijsd zullen worden – aankondigt, zien we de prijs van het Plus-mandje eerst nog even stijgen. In de komende edities moet het effect van dit nieuwe prijsbeleid bij Plus blijken. Picnic beweegt deze week als het ware met Plus mee, waardoor het Jumbo-mandje nu lager geprijsd is dan dat van Plus en dicht in de buurt komt van Picnic.

Met name Lidl verlaagt de prijzen waardoor de prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule ten opzichte van vorige week weer toeneemt, van 18% naar 24%.

Lidl is dan ook weer het meest actief met aanbiedingen in de 25 AGF-hardlopers. Acht promoties heeft de discounter deze week. Albert Heijn en Picnic hebben ieder vier aanbiedingen, terwijl Jumbo en Plus er respectievelijk drie en één hebben. Plus kiest daarbij voor rode paprika die ook bij twee andere formules in promotie is. Wel heeft Plus met € 0,49 de laagste prijs. De details van de aanbiedingen en een overzicht van alle actuele prijzen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.