AGF Monitor week 50

0
Leestijd: 2 minuten

Nadat Plus vorige week een succesvolle aanval deed op de prijs van het Lidl-mandje, is het deze week de beurt aan Albert Heijn. En hoewel AH er niet in slaagt om onder de prijs van het Lidl-mandje te duiken, komt de marktleider met hetzelfde mandje met AGF-hardlopers toch aardig in de richting.

De gemiddelde prijs van de mandjes met meest gekochte AGF-producten ligt deze week op € 35,71 en dat vijf cent hoger (0,14%) dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst (Dirk) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje is deze week 20% (vorige week 17%).

Dirk meldt zich deze aan het actiefront met zeven promoties. Daarmee heeft het net zoveel aanbiedingen binnen de 25 populairste AGF-producten als AH. Lidl volgt vlak daarna met zes promoties. Bij Jumbo telden de prijsmeers drie aanbiedingen evenals bij Plus. Picnic heeft deze week één afprijzing.

Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.