AGF Monitor week 51

0

Hoe ontwikkelen de prijzen van de populairste AGF-producten in een van de drukste weken in de supermarkt? Geconstateerd kan worden dat de gevolgde formules elkaar qua prijs nadrukkelijker opzoeken, aangezien de prijsafstand tussen de goedkoopste (Lidl) en duurste (Albert Heijn) formule aanzienlijk kleiner is dan vorige week (de prijsafstand daalt namelijk van 16% naar 10%). Aan de onderlinge prijsverhoudingen verandert deze week niets. Wat opvalt is vooral dat Picnic opnieuw erg in de buurt blijft bij Jumbo.

Kijken we naar het aantal promoties in de populairste AGF-producten, dan zien we dat Lidl deze week samen met Jumbo het actiefst is. Niet dat Jumbo extra veel promoties heeft, het is vooral Lidl dat het met ‘slechts’ drie aanbiedingen deze week rustig aandoet. AH, Plus en Picnic hebben er ieder twee. Witte pitloze druiven zijn deze week bij drie van de vijf gevolgde formules in promotie. De details van de aanbiedingen en een overzicht van alle actuele prijzen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.