AGF Monitor week 51

0
Leestijd: < 1 minuut

In de aanloop naar Kerst stijgen de prijzen van de 25 populairste AGF-producten over de hele linie. Doordat het Picnic-mandje een relatief beperkte prijsstijging laat zien, komt de online supermarkt deze week het dichtst in de buurt van discounter Lidl. De prijsafstand tussen de goedkoopste (Lidl) en hoogst geprijsde formule (Albert Heijn) stijgt ten opzichte van vorige week maar een procentje, van 11% naar 12%.

De hogere prijzen van deze week kunnen deels worden verklaard door een gering aantal promoties binnen de gemeten AGF-hardlopers. Zo hebben Albert Heijn en Picnic deze week geen aanbiedingen, heeft Plus er één (witlof) en Jumbo drie. Bij Lidl gaan de hogere prijzen evenwel gepaard met een gangbaar aantal promoties (acht producten). Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.