AGF Monitor week 51

0
Leestijd: 2 minuten

In de aanloop naar Kerst hebben een aantal formules besloten het even wat anders te doen. Zo heeft Albert Heijn besloten om de prijs van het mandje met AGF-hardlopers met € 4,39 te verhogen ten opzichte van vorige week. Dat komt neer op een prijsverhoging van 12,6%. Daarmee passeert AH in één Picnic aan de bovenkant van het prijsspectrum.

Maar ook Dirk, dat de afgelopen maanden steevast het laagst geprijsde mandje had, gooit deze week de prijzen van de populairste AGF-producten flink omhoog: van € 32,09 (week 50) naar € 35,03. Dat komt neer op een prijsstijging van 9,2%, waarmee Lidl deze week het laagst geprijsde mandje heeft.

Zijn er ook formules die de prijzen juist in deze week verlagen? Jawel lagere prijzen voor de mandjes met de meest gekochte AGF-producten werden genoteerd bij Lidl en bij Plus. De gemiddelde prijs van de mandjes is door alle prijsbewegingen van deze week gestegen naar € 36,94, wat 3,4% hoger is dan vorige week.

Kijken we naar de promoties, dan zien we een ongebruikelijk beeld. Zo hebben Picnic en Dirk helemaal geen aanbiedingen binnen het vaste mandje en heeft AH er slechts één. Bij Lidl tellen de prijsmeters zeven promoties, bij Plus drie en bij Jumbo één. Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.