AGF Monitor week 7

0

Het heeft er alle schijn van dat Plus vorige week iets te hard van stapel is gelopen met de nieuwe vaste lage prijzen voor AGF-producten (Laagblijvers). We zien de prijs van het Plus-mandje in ieder geval aardig oplopen, van € 33,84 vorige week naar € 35,38 nu. Let wel, de Laagblijvers zelf zijn niet in prijs verhoogd.

Het is deze week vooral Albert Heijn dat de prijzen verlaagt en verlaat lijkt te reageren op de prijsverlaging van Plus van vorige week. De prijs van het Jumbo-mandje ligt nu weer een eindje onder die van Plus, maar met name door de prijsverlaging van AH daalt de prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule aanzienlijk, van 18% naar 9%.

Ook deze week is Lidl het meest actief met promoties binnen de populairste AGF-producten. De prijsmeters van Pricing Experts tellen zeven aanbiedingen. AH volgt op de voet met zes aanbiedingen. Jumbo heeft er drie, terwijl Picnic en Plus ieder één promotie hebben. Plus heeft daarbij voor mandarijnen gekozen en heeft met € 1,69 de laagste (enkelvoudige) prijs.

De details van de aanbiedingen en een overzicht van alle actuele prijzen is te vinden op FP+.

Laagblijvers zijn producten (o.a. broccoli, paprika’s, appels, komkommers, tomaten, courgettes en champignons) die voortaan vast laag geprijsd worden en dus niet gelden als aanbieding. Daardoor is het toch ‘gewoon’ Lidl dat deze week weer het grootste aantal promoties heeft: zeven stuks. Plus volgt met zes echte aanbiedingen. AH heeft er vier evenals Picnic. Jumbo heeft deze week drie promoties. Witlof is deze week bij Lidl, AH en Plus in de aanbieding waarbij Plus € 0,10 cent duurder is dan de andere twee.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.