AGF Monitor week 9

0

Opnieuw lijken partijen te reageren op de prijsverlagingen in AGF van Plus. De prijs van het mandje van Plus – maar ook dat van Jumbo – stijgt deze week juist. Met name de reactie van Lidl is opvallend: na een aantal weken niet reageren en zelfs een prijsverhoging, daalt de prijs van het Lidl-mandje nu merkbaar.

Door de prijsbewegingen van deze week zijn de onderlinge verhoudingen weer gewijzigd. Plus moet toch weer Jumbo boven zich dulden, terwijl Picnic nu net onder dat tweetal blijft. De prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule bedraagt deze week 16% (vorige week 11%).

Lidl pakt qua aanbiedingen flink uit deze week: 12 van de 25 AGF-hardlopers zijn in promotie. Op enige afstand volgt Albert Heijn met zes aanbiedingen. Picnic heeft er drie, Plus twee en Jumbo één (mandarijnen als onderdeel van een kies-en-mix-aanbieding). De details van de aanbiedingen en een overzicht van alle actuele prijzen is te vinden op FP+.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts
PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.