AGF Monitor week 9

0
Leestijd: < 1 minuut

Met uitzondering van Lidl (+€ 0,10) dalen de prijzen van de 25 populairste AGF-producten deze week bij alle gevolgde formules. Fors is de prijsdaling vooral bij online supermarkt Picnic, maar opmerkelijk is ook dat de prijs van het Albert Heijn-mandje voor de tweede week op rij het dichtst in de buurt komt bij de prijs van het Lidl-mandje. Door de prijsverlagingen bij Picnic heeft Jumbo nu het hoogst geprijsde mandje. De prijsafstand tussen dat mandje en het goedkoopste mandje daalt deze week overigens tot 10%.

Deze week is Plus de formule die het meest actief is met promoties binnen gemeten AGF-hardlopers. De prijsmeters tellen bij Plus namelijk vijf aanbiedingen. Lidl en AH hebben deze week ieder vier promoties, terwijl Jumbo er één heeft en Picnic – ondanks de flinke prijsverlaging – geen. Het overzicht met alle actuele prijzen en aanbiedingen is te vinden op FP+.

Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

Over Pricing Experts

PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.