AH Brasschaat: Belgisch aanbod, Nederlandse prijzen
AH Brasschaat: Belgisch aanbod, Nederlandse prijzen Shelflife

AH Brasschaat: Belgisch aanbod, Nederlandse prijzen

· leestijd 1 minuut Algemeen

Nathalie en Marco Van Ende, de eerste Belgische franchisers van Albert Heijn, waren na het uiteenvallen van hun ‘aankooporganisatie’ Samgo op zoek naar een nieuwe groothandel. Op basis van een zorgvuldige analyse van de markt zijn ze er van overtuigd geraakt dat het ‘enseigne’ Albert Heijn het beste bij hen past.

De winkel van broer en zus Van Ende in Brasschaat, met een oppervlakte van 1.200 m2, wordt de eerste Belgische Albert Heijn, zo werd gisteren bekend. Naar eigen zeggen zou het een logisch vervolg zijn dat hun grotere supermarkt in Stabroek (2.000 m2) eveneens volgt. Voorlopig gaat alle aandacht echter naar de vestiging in Brasschaat, omdat in Stabroek nog volop verbouwingswerkzaamheden aan de gang zijn.

Tegenover het Belgische Retail Detail zei Van Ende: “We hebben alle opties en alles spelers bekeken. Evenwel direct kwamen we bij Albert Heijn uit. Het is een sterk merk, dat bijzonder innoverend is en duidelijk vooruit loopt op andere enseignes. Albert Heijn staat als onderneming heel dicht bij onze eigen waarden.”

“Zo wordt persoonlijke service er hoog in het vaandel gedragen. Bovendien zal Albert Heijn België een breed assortiment aanbieden, met zeer duidelijk ook een aangepast Belgisch aanbod. Maar dan met Nederlandse prijzen! De prijsstrategie zal die van in Nederland zijn.”

Van Ende is er zich van bewust dat het belangrijk is om zich goed te wapenen in Brasschaat. De concurrentie zal ongetwijfeld een scherpe tegenaanval te doen. Bovendien wil de franchisenemer er in eerste instantie voor zijn bestaande klanten zijn, maar tegelijk een grote hoeveelheid nieuwe klanten kunnen verwelkomen.

Zouden nog andere supermarkten die vroeger waren aangesloten bij Samgo de overstap naar Albert Heijn maken, vroeg Retail Detail nog aan Van Ende. “Dat weet ik niet, maar ik raad het ze in ieder geval wel aan. We krijgen uitstekende begeleiding vanuit Albert Heijn. Harry Knoppert (hoofd van Albert Heijn België) was hier zelfs zonet nog.”

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.