AH eerste in Sustainable Brand Index 2021

0
Leestijd: < 1 minuut

Vandaag werd Albert Heijn opnieuw verkozen door consumenten tot de meest duurzame supermarktketen van Nederland. Het bedrijf slaagt er al vijf jaar op rij in steeds meer waardering te krijgen van de Nederlandse consument als het gaat om duurzaamheid, aldus Annemarije Tillema, country director Sustainable Brand Index NL. “Het aanbod aan biologische, fairtrade-gecertificeerde, vegetarische en veganistische producten in haar assortiment is een belangrijke reden voor deze waardering.”

Marit van Egmond is trots op de uitverkiezing: “Albert Heijn heeft de afgelopen jaren belangrijke stappen gezet op het gebied van duurzaamheid. Niet alleen op het gebied van gezonder en duurzamer eten, maar ook als het gaat om minder verpakkingen, transparante ketens én CO2-reductie. We zijn heel blij dat consumenten onze structurele inspanningen zien en waarderen, en dat al vijf jaar achter elkaar.”

“De steeds volwassener wordende duurzame consument ziet dat Albert Heijn ook stappen zet op het gebied van plasticreductie, recycling van verpakkingen, voedselverspilling en dierenwelzijn. Tegelijk blijven consumenten kritisch en zien ze ruimte voor verdere verbetering”, aldus Tillema.

De Sustainable Brand Index 2021 is een jaarlijks onderzoek onder meer dan 58.000 consumenten in Europa op het gebied van consumentenmerken en duurzaamheid.