Ahold Delhaize: de line-up

0
Leestijd: 2 minuten
Ahold en Delhaize Groep maken vanochtend de samenstelling bekend van het beoogde Executive Committee van het fusiebedrijf zoals dat naar verwachting medio 2016 tot stand komt. Het toekomstige Executive Committee zal bestaan uit de leden van de Management Board zoals eeder aangekondigd, aangevuld met Marc Croonen (Chief Sustainability, Transformation & Communications Officer), Hanneke Faber (Chief E-Commerce & Innovation Officer), Jan Ernst de Groot (Chief Legal Officer) en Abbe Luersman (Chief Human Resources Officer). Zij zullen rechtstreeks aan Dick Boer rapporteren.
Ahold Delhaize heeft met deze samenstelling van het Executieve Committee twee belangrijke nieuwe functies gecreëerd om de ambities van de onderneming op het gebied van verantwoord ondernemen en innovatie vorm te geven en aan te sturen: Chief Sustainability, Transformation & Communications Officer (Marc Croonen, thans Executive Vice President Human Resources bij Delhaize) en Chief E-Commerce & Innovation Officer (Hanneke Faber, thans Chief Commercial Officer bij Ahold). In de Supervisory Board krijgen deze gebieden de bijzondere aandacht van een Sustainability & Innovation Committee.

Zoals in juni al aangekondigd aangekondigd, bestaat de beoogde Ahold Delhaize Management Board uit CEO Dick Boer, Deputy CEO en Chief Integration Officer Frans Muller, CFO Jeff Carr, COO Europe Pierre Bouchut, COO USA Kevin Holt, en COO USA James McCann.
De Management Board is verantwoordelijk voor het bestuur en de besluitvorming in de nieuwe onderneming en legt verantwoording af aan de Supervisory Board en aandeelhouders. Het toekomstige Executive Committee heeft de dagelijkse leiding van de onderneming. Ahold Delhaize spreekt van een sterk en gebalanceerd team dat is samengesteld vanuit beide ondernemingen en een goede combinatie vormt van functionele en retailervaring om een bedrijf te leiden dat met een groter bereik nog meer kan bieden aan de klanten en de samenleving. Het team zal naar eigen zeggen werken aan de invulling en uitvoering van de integratie zonder de aandacht voor de klant en het commerciële succes te verminderen.