Ahold: solide in vierde kwartaal
Ahold: solide in vierde kwartaal Shelflife

Ahold: solide in vierde kwartaal

Algemeen

Ahold heeft de omzet in het vierde kwartaal met 4,5% laten groeien. De netto-omzet in het belangrijke kwartaal kwam uit op € 7,3 miljard. Zowel in Nederland als bij de Amerikaanse activiteiten was er sprake van omzetgroei, maar die was in beide gevallen wel iets lager dan in het derde kwartaal.

In Nederland gingen de verkopen met 4,3% omhoog tot € 2,5 miljard euro, waarbij de identieke omzet met 2,9% steeg. In Tsjechië en Slowakije daalde de omzet ten opzichte van dezelfde periode in 2010 met 3,5%.

In de VS, waar Ahold meer dan de helft van de omzet realiseert, steeg de omzet met 5% naar € 4,6 miljard. De identieke omzetgroei bedroeg 3,9%.

Ahold kwalificeerde de cijfers zelf als een “solide prestatie’’. Tegelijkertijd werd gesproken over “aanhoudend uitdagende omstandigheden” doordat klanten voorzichtig blijven met hun bestedingen.

Over heel 2011 haalde Ahold een omzet van € 30,3 miljard euro. Dat is 2,5% procent meer dan in 2010. Gecorrigeerd voor wisselkoerseffecten steeg de omzet met 5,5%.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.