Albert Heijn haalt Alfred Levi naar directie

0

Albert Heijn heeft Alfred Levi aangetrokken om de directie te versterken. Levi start op interim-basis, maar het ligt in de bedoeling dat hij eind dit jaar bij AH in vaste dienst treedt. De ervaren marketeer Levi gaat binnen de directie de functie van directeur marketing en format vervullen. Hiervoor was een vacature ontstaan door het vertrek van Jeroen Pytriega.

 

Levi begon zijn carrière bij Procter & Gamble, waar hij twaalf jaar in diverse (marketing)functies werkte. Vervolgens ontwikkelde hij als partner van 3MO een duidelijke en eigen visie op het marketingvak. Bij 3MO heeft Levi zich in de afgelopen ruim 12,5 jaar met name bezig gehouden met het verbeteren van de marketingcommunicatie en media-effectiviteit. Levi vervult tot het einde van dit jaar nog een aantal verplichtingen richting opdrachtgevers en 3MO naast zijn werkzaamheden bij AH.

 

Levi over zijn aanstelling bij AH: “Albert Heijn is een prachtig sterk merk dat binnen en buiten de Nederlandse grenzen een nog veel groter potentieel heeft. De sterk veranderende consument, de economische ontwikkelingen en de sterke concurrentie maken het een uitdaging om dat potentieel daadwerkelijk te realiseren. De rol die ik daarin mag spelen is een ‘offer you can’t refuse’. Het is een plek waar ik mijn drive en ambitie volledig tot zijn recht kan laten komen.”

 

Volgens Albert Heijn is met de benoeming van Alfred Levi het management team van Albert Heijn weer compleet. Het bestaat naast Alvred Levi uit Casper Meijer (directeur merchandising), Cees van Vliet (directeur winkels en distributie), Albert Voogd (directeur nieuwe markten), Chris Dik (financieel directeur) en Luc de Baets (directeur human resources & business services). Het team staat sinds april 2012 onder leiding van algemeen directeur Sander van der Laan, toen deze de leiding weer overnam van Cees van Vliet.