Albert Heijn introduceert nieuwe saladbowls van Vezet

0
Nederlanders willen salades zonder toegevoegde suikers, die als het kan lager in calorieën en rijk aan eiwitten zijn. Een deel van de trouwe eters van de kant-en-klare salades geeft aan zich niet meer te kunnen vinden in het huidige assortiment en vraagt om salades die meer aansluiten bij de gezondheidstrends. Dit maakt Koninklijke Vezet vandaag bekend op basis van grootschalig onderzoek naar de waardering van de salades van de supermarkt. De nieuwe saladbowls Vezet liggen vanaf nu bij Albert Heijn in het schap.
De AH Saladbowls zijn het nieuwe antwoord op deze behoefte van de consument. Onder bijna duizend personen zijn saladeconcepten, namen en verpakkingen voor deze ‘nieuwe generatie salades’ verder onderzocht. Tijdens een kwalitatief vervolgonderzoek werden diverse Saladbowls geproefd door de doelgroep. Alleen de salades met de hoogste waarderingscijfers zijn in productie genomen en per januari verkrijgbaar in de koelschappen van Albert Heijn, het bedrijf waar Vezet als dedicated leverancier aan verbonden is.
Met de komst van deze nieuwe salades hoopt Vezet, de leverancier van de saladbowls en nog honderden andere versproducten van Albert Heijn, de grote groep maaltijdsalade-eters nog beter te bedienen. Samen met culinair ontwikkelaars Lars Hamer en Anouk Aarts zijn er speciale dressings ontwikkeld die op basis van groenten zijn en zonder toevoeging van suikers worden gemaakt. Ook zijn de traditionele koolhydraten zoals pasta, aardappel en couscous vervangen door zoete aardappel, peulvruchten en quinoa en bevat de salade uiteraard extra veel verse groente. Er zijn drie varianten: één vegetarische met zoete aardappel en geitenkaas, één met kip en één met tonijn.
“Hoewel de consument het graag zou willen: een verse salade zonder suiker kan niet. Van nature komt er suiker voor in groenten en fruit. Door deze dressings op basis van groente te ontwikkelen, zijn de AH Saladbowls vrij van toegevoegde suikers,” aldus Lars Hamer. Opmerkelijk aan de introductie is vooral dat leverancier Vezet de afzender ervan is en niet Albert Heijn, aangezien het een introductie onder het huismerk betreft.
Om de AH Saladbowls te introduceren onder de doelgroep gaat vanaf volgende week maandag de ludieke campagne Motivation Monday van start waarmee sportend Nederland wordt beloond met de nieuwe salade. Iedereen die op de speciale ‘actie-maandagen’ (elke maandag vanaf 22 januari tot en met 17 februari) een post of filmpje plaatst tijdens het sporten, maakt kans om direct op hun sportlocatie bezocht te worden door het ‘AH-Saladbowl-team’, dat trakteert op de nieuwe salades.