Albert Heijn maakt meer ruimte voor alcoholvrije en laag alcoholische bieren

0
Er is voor elke gelegenheid en voor ieders smaak een biertje te vinden in het vernieuwde bierschap van Albert Heijn, want de selectie wordt uitgebreid met bijna 70 nieuwe bieren waarvan zo’n 30 met een lager alcoholpercentage of alcoholvrij. De 30 nieuwe alcoholvrije en laag alcoholische bieren verbreden de keuze in dit sterk groeiende segment van de biermarkt.
Daarnaast voorzien de 30 nieuwe speciaalbieren in de schappen in de stijgende vraag naar variatie, uiteraard met seizoensbieren als lentebock maar ook allerlei stijlen van steeds uniekere- en  eigenzinnige brouwers. Het aanbod van het eigen Brouwers-bier van Albert Heijn is bovendien uitgebreid met een 0.0 en een 2.5 pils, en twee speciaalbieren: een India Pale Ale en een Weizen. Beide laatste met eigen recepturen waarmee de trend in smaak subtiel gevolgd wordt.
Voor de liefhebbers van bier uit de eigen regio is er ook volop keuze: ruim 60 lokale brouwerijen leveren rechtstreeks aan steeds meer winkels in hun regio ruim 250 varianten bier. Zelfs zonder deze regionale uitbreiding komt het totaalaanbod van Albert Heijn op meer dan 380 bieren.
Om de keuze makkelijker te maken, is het bierschap overzichtelijker ingericht. Zo vinden klanten van links naar rechts: alcoholvrij en laag alcoholisch, vervolgens een compleet assortiment pils, fruitige en frisse bieren, krachtige en blonde varianten en uiteindelijk rijk en donker. De schapkaartjes geven naast het alcoholpercentage aan of het bier zoet, zuur, bitter en/of kruidig is en suggesties om een goede combinatie met een maaltijd te kunnen maken.