Albert Heijn stopt sponsoring Eredivisie

0
Leestijd: < 1 minuut

Albert Heijn stopt deze zomer met de sponsoring van de Eredivisie, zo maakt het bedrijf vandaag bekend. Daarmee komt na drie jaar een einde aan de samenwerking tussen AH en de betaald voetbalorganisatie. Albert Heijn zegt de samenwerking niet voort te willen zetten omdat het zoekt naar nieuwe manieren om zijn klanten te verassen.

 

Albert Heijn is sinds 1 juli 2008 Official Partner van de Eredivisie CV. Deze driejarige overeenkomst loopt deze zomer af en AH heeft besloten de overeenkomst niet te vernieuwen.

 

De afgelopen drie jaar heeft Albert Heijn naar eigen zeggen zeer succesvol met de Eredivisie verschillende voetbalgerelateerde acties voor klanten georganiseerd. De voetbalplaatjesactie – een vervolg van een soortgelijke actie die supermarktketen Plus eerder als voetbalsponsor voerde – en waarbij klanten alle voetbalhelden van de Eredivisie konden verzamelen, werd bij Albert Heijn een heuse rage.

 

Begin dit jaar gaf Albert Heijn nog een draai aan deze actie doordat klanten, naast voetbalplaatjes sparen, ook een plaatje van zichzelf konden maken. Dit resulteerde in ruim een miljoen eigen voetbalplaatjes.

 

Daarnaast werden in het kader van het sponsorship diverse andere acties georganiseerd. Zo konden klanten kaartjes winnen voor voetbalwedstrijden en kregen kinderen de kans om samen met hun voetbalheld te koken voor een speciale rubriek in de Allerhande.

 

Albert Heijn zegt klanten regelmatig te willen verrassen met nieuwe acties. Daarom is besloten na drie jaar niet over te gaan tot verlenging van het contract met de Eredivisie. Tegelijkertijd maakt AH bekend te gaan samenwerken met het Wereld Natuurfonds (WNF) in een nieuwe spaaractie rondom Superdieren.