Albert Heijn weer beste in chocolade
Albert Heijn weer beste in chocolade Shelflife

Albert Heijn weer beste in chocolade

· leestijd 1 minuut Algemeen
Albert Heijn heeft voor het vijfde jaar op rij het beste chocoladeschap. Dit blijkt uit het Chocolade Zomerrapport dat sinds acht jaar in opdracht van Nestlé (zelf in chocolade actief met onder meer Kitkat, Nestlé L’Atelier en Smarties, wordt uitgevoerd door GfK. Aan het onderzoek deden 6.500 respondenten mee. Plus staat op de tweede plaats, terwijl Deen verrassend als derde eindigde.
Chocolade in de supermarkt wordt door de Nederlandse consument hoger gewaardeerd ten opzichte van vorig jaar. In het bijzonder serviceaspecten, zoals de keuze aan merken en de aantrekkelijkheid van het schap, worden hoger gewaardeerd.
De Nederlandse consument waardeert het chocoladeschap in de supermarkt hoger (7,09) ten opzichte van vorig jaar (7,01). “Het is mooi om te zien dat de verbeteringen van de serviceaspecten zich ook doorvertalen naar betere prestaties van de supermarkten. We gaan samen met onze klanten kijken hoe wij de score ook volgend jaar weer kunnen verbeteren”, aldus Martine Olijslagers-Kuip, business executive manager Confectionery bij Nestlé Nederland.
“Dit rapport geeft inzicht in de waardering van consumenten voor de categorie chocolade. Op totaal niveau zien we, net als in de voorgaande rapporten, nog steeds een verschil in de waardering van de categorie chocolade ten opzichte van de waardering van de totale supermarkt. Er liggen dus nog steeds kansen voor de retailers om de shopper binnen de categorie chocolade beter te bedienen.”
Albert Heijn weet zich het beste te onderscheiden op de waardering van de serviceaspecten. De winnaar weet de hoogste score te behalen in de keuze aan producten en merken, het aanbod van nieuwe producten en de aantrekkelijkheid van het schap. Door de continue verbetering op deze aspecten weet Albert Heijn voor het vijfde jaar op rij de nummer één positie in te vullen! Plus groeit van een derde naar de tweede positie. Een nieuwkomer in de top drie is Deen. Deen laat een knappe prestatie zien door van de vijfde naar de derde plek te stijgen.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.