Aldi kiest voor nieuwe actiecommunicatie en scherpt formule aan

0
Leestijd: 2 minuten

Aldi maakt een aanscherping op de eigen identiteit die past bij het discountgevoel en bij eenvoud, één van de kernwaarden van de discounter. Als nieuwe aanvulling op de Natuurlijk Wel-merkcampagne komt de discounter met herkenbare actiecommunicatie die wordt doorgevoerd in alle communicatiekanalen, van weekfolder tot de signing in de winkels. Ook wordt de ANIKO-formule aangescherpt.

Minder betalen en toch meer krijgen ligt volgens Aldi ten grondslag aan alles wat het bedrijf doet en dat gaat de consument nog meer ervaren. Waar een klant ook in contact komt met Aldi, overal ziet deze hetzelfde herkenbare actiebeeld. De nieuwe uitstraling wordt doorgevoerd met duidelijke signing in de winkels. Aldi maakt het zo voor de klant eenvoudiger om boodschappen te doen. De acties uit de folder zijn door deze signing goed te herkennen en producten liggen nu op plekken waar de klant ze verwacht. Deze stappen dragen bij aan de ambitie van Aldi om dé discounter van Nederland te worden.

Na de aftrap in september vorig jaar met de eerste multimediale campagnes sinds het bestaan van ALDI in Nederland, is nu het moment voor de volgende stap; nieuwe actiecommunicatie die wordt doorgevoerd in de tv-commercials, de online kanalen, de weekfolder en in de winkels. Door een eenduidige uitstraling in alle communicatiekanalen vinden klanten in de winkel gemakkelijker hun weg naar alle aanbiedingen. Daarnaast doet de discounter vanaf medio april een aanscherping van de ANIKo (ALDI Nord Instore Konzept) formule. Door een aangepaste warenindeling en een nieuwe opstelling van de schappen wordt de winkel overzichtelijker. En dat maakt het boodschappen doen nog eenvoudiger. Door deze aanpassing is de winkel een avond en een dag gesloten.

“Met onze groeiambitie maken we versneld ontwikkelingen door op alle vlakken binnen Aldi waarbij de klant centraal staat. Het ontwikkelen van de formule is een continu proces waarbij we leren van analyses en klantonderzoeken. We willen terug naar de basis en weer herkenbaar zijn als discountformule die past bij de tijd van nu. Herkenbaarheid betekent ook meer zichtbaar zijn. Daar zijn we sinds september vorig jaar mee begonnen door onze omnichannel campagnes. We laten zien dat eenvoud niet gelijk staat aan minder, maar dat het bij Aldi juist kwaliteit betekent. We merken dat klanten het waarderen dat we meer zichtbaar zijn. Eenvoud en het discountgevoel komen nu meer dan ooit terug in onze nieuwe uitstraling en in onze filialen. Aldi maakt mooie stappen die allemaal bijdragen aan het doel om dé discounter van Nederland te worden”, aldus Nienke van de Streek, managing director Marketing & Communications bij Aldi.