Aldi opent pop-up-winkel Pieper Paradijs (foto’s)

0
Leestijd: 2 minuten

Gisteren heeft Aldi op station Utrecht Centraal een pop-up-winkel geopend. De naam is: Pieper Paradijs. Aldi noemt het in een persbericht ‘de eerste social hapjesbar’ waar de bezoeker ‘verrassende aardappelgerechtjes’ kan proeven, ‘voor een Aldi-prijs’. Die aardappelgerechten komen dan van sociale media als TikTok en Instagram.

Maar des te opvallender is het feit dat Aldi een pop-up-winkel heeft geopend (foto: Aldi). Dat zouden we het Aldi Nord van jaren geleden niet hebben zien doen, gericht als het was op kostenbesparing in alle geledingen, van logistiek tot verpakking tot winkelaankleding tot prijsbordjes: zo zuinig mogelijk. Daarmee is deze ‘activatie’ van Aldi een enorm contrast.

Het Pieper Paradijs staat niet op zichzelf, het maakt deel uit van een campagne om de verkoop van aardappelen bij Aldi aan de man te brengen. Aldi biedt in die pop-upzaak drie aardappelgerechten: de ‘15 hour potato’ (met rozemarijnmayonaise), de ‘crispy smashed potato’ met boerenkooldip en ‘de hutsbal’, een bedenksel van Aldi zelf. Het is een speelse variantnaam van hutspot, want het gerecht is een bal van aardappelpuree, appelmoes en gekaramelliseerde ui. Gijs de Jong, category manager agf bij Aldi, wijst in het persbericht op de aardappelaanbod van de discounter, dat het keurmerk ‘On the Way to Planet Proof’ heeft.

Het Pieper Paradijs is vanaf nu t/m zaterdag 22 oktober open, van acht uur ’s ochtends tot acht uur ’s avonds en op die laatste zaterdag van acht tot één uur ’s middags. De plek: bij perron 18 en 19.

De bezoeker kan er behalve hapjes kopen en proeven ook malle dingen doen – en daar dan een selfie van nemen of zoiets. Zoals? Je kan in een badkuip vol appels gaan liggen, je kan jezelf (laten) fotograferen terwijl op je op een zogeheten ‘friettroon’ zit of in een grote winkelwagen met neonlicht gaan zitten.