Aldi start landelijke mediacampagne ‘Natuurlijk wel. Aldi’

0
Leestijd: 2 minuten

De naar eigen zeggen altijd bescheiden uitvinder van discount lanceert vandaag een nieuwe merkcampagne: ‘Natuurlijk wel. Aldi’. Voor het eerst sinds de komst van Aldi naar ons land zullen er van de discounter ook commercials op tv te zien zijn.

Met de nieuwe campagne geeft Aldi zogezegd antwoord op alles waarvan de consument nooit had gedacht dat dit mogelijk zou zijn bij de discounter. ‘Zeg je kwaliteit, zeg je Aldi? Natuurlijk wel.’ Of ‘Smaakmakers kiezen Aldi? Natuurlijk wel.’ Aldi wil de consument laten (her)ontdekken hoe aantrekkelijk discount is.

Aldi = eenvoud

75 Jaar geleden startten de Duitse broers Karl en Theo Albrecht hun discountsupermarkt met slechts 250 artikelen van de beste kwaliteit voor de laagste prijs. En tot op de dag van vandaag is dit gedachtegoed de essentie van het bestaan van Aldi: een zorgvuldig gekozen assortiment vers, houdbaar en non-food van hoge kwaliteit voor de beste prijs. Zo eenvoudig is het. En eenvoud staat volgens Aldi niet voor minder, of karig. Sterker nog, als grondlegger van discount weet de dicountketen als geen ander hoe fijn eenvoud kan zijn, zonder concessies te doen aan de kwaliteit. ‘Het nieuwe eenvoud draait om én – én; hoge kwaliteit en de beste prijs’, aldus Aldi in het persbericht.

Breken met vooroordelen

“‘Natuurlijk wel, is de enthousiaste en trotse mentaliteit van Aldi. We laten zien dat kwaliteit niet onnodig duur of ingewikkeld hoeft te zijn. Aldi helpt de consument bij het besparen van tijd, geld en onnodig gedoe. Veel Nederlanders hebben bij Aldi nog steeds een ouderwets beeld van eenvoud dat gelijkstaat aan minder. Met deze nieuwe merkcampagne willen we de vooroordelen over ALDI wegnemen en Nederland verrassen”, aldus Nienke van de Streek, managing director Marketing en Communicatie bij Aldi Nederland.

De merkcampagne, die in samenwerking met reclamebureau Indie Amsterdam is gemaakt, is vandaag gelanceerd op de winkelvloer, in de landelijke dagbladen, online, op radio en voor het eerst in de geschiedenis van Aldi in Nederland, op tv. Acteur, komiek en filmregisseur Diederik Ebbinge is de nieuwe stem van de Aldi-commercial.