Ambitie Ahold: € 2,5 miljard online omzet
Ambitie Ahold: € 2,5 miljard online omzet Shelflife

Ambitie Ahold: € 2,5 miljard online omzet

· leestijd 1 minuut Algemeen
Tijdens de aandeelhoudersvergadering van Ahold van vandaag sprak CEO Dick Boer de ambitie uit om in 2017 € 2,5 miljard consumentenomzet uit online-activiteiten te halen. Ahold blijft volop investeren in zijn omnichannelstrategie die gericht is op meer klanten, op meer plaatsen en meer keuze.
”Niemand is beter in staat klanten een naadloze combinatie van online en offline winkelen te bieden dan wij”, aldus Boer. “Ahold heeft circa 3.200 winkels. Daarnaast zijn we veruit de grootste online retailer van Nederland, met bol.com en AH.nl als marktleiders. Peapod is de grootste online food retailer van Amerika.”
Albert Heijn Online groeit volgens Boer sterker dan ooit tevoren, en sinds kort is het ook actief op de Belgische markt. Het aanbod is vorig jaar bijna verdrievoudigd van 9.000 producten in 2012 tot 25.000 producten in 2014. Nederlandse consumenten bijvoorbeeld, hebben nu ook toegang tot ongeveer 800 Belgische producten. In Amerika hebben heeft Ahold in New Jersey een nieuw distributiecentrum geopend, waardoor Peapod nog meer klanten in de grote regio in en rondom New York van dienst kan zijn.
Bol.com realiseerde in 2014 een recordomzet van ongeveer € 680 miljoen. Verkooppartners, bedrijven die hun producten via de website van bol.com verkopen, waren daarbij samen goed voor een omzet van meer dan € 100 miljoen over een periode van 12 maanden. “Door de deuren open te stellen voor andere retailers heeft bol.com nu een assortiment van ruim 9 miljoen artikelen”, claimde Boer.
”We moeten overigens niet vergeten dat de meeste klanten hun boodschappen nog steeds gewoon in onze winkels doen, en die winkels blijven uiteraard cruciaal voor onze onderneming. Daarom investeerden we de afgelopen jaren gemiddeld rond de € 800 - € 900 miljoen om onze klanten een nog betere winkelervaring te kunnen bieden.” 
De belofte die Ahold daarbij vandaag nadrukkelijk maakte (door Boer, maar ook met een speciaal filmpje) luidt: ‘Beter voor de klant’.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.