Annemarieke de Haan Young Captain
Annemarieke de Haan Young Captain Shelflife

Annemarieke de Haan Young Captain

· leestijd 1 minuut Algemeen

Annemarieke de Haan, Unilevers vice president Marketing Refreshment en Home & Personal Care, is de winnaar van de Young Captain Award 2013, de jaarlijkse erkenning voor de meest getalenteerde zakelijke leiders in het Nederlandse bedrijfsleven. De Haan ontving gisteravond de bijbehorende bokaal uit handen van de Minister van Economische Zaken Henk Kamp tijdens de finalebijeenkomst op Paleis Het Loo.

De Young Captain Award wordt jaarlijks toegekend aan een business leider die in een vroege fase van zijn of haar carrière al een grote invloed op de eigen onderneming heeft en getuigt van een visie op economisch en maatschappelijk vlak. De finalisten zijn de Captains of Industry van morgen. Met Annemarieke de Haan gaat de prijs opnieuw naar levensmiddelenbedrijf.

De 37-jarige De Haan viel bij de jury op door haar resultaatgerichtheid, veelzijdigheid en bevlogenheid. Juryvoorzitter Henk Kamp: “Annemarieke levert resultaat waarbij ze nadrukkelijk oog heeft voor duurzaamheid en de maatschappelijke positie van het bedrijf. Ze is veelzijdig en staat voor de gedrevenheid van haar merken en haar mensen. Een oprechte bevlogenheid die de BV Nederland nu én in de toekomst nodig heeft.”

Annemarieke de Haan is verantwoordelijk voor de omzet en marketing van ruim 25 bekende merken van Unilever zoals Andrelon, Axe, Robijn, Magnum, Ola, Dove en Zwitsal. In deze functie maakt zij deel uit van de Unilever Benelux Board. Dagelijks geeft zij leiding aan ongeveer vijftig medewerkers in het marketingteam in Nederland en België.

De Haan begon haar carrière in 1999 als Category manager wasmiddelen Nederland bij Unilever. Daarna bekleedde zij achtereenvolgens de functies van brand manager Robijn Nederland, marketing manager Hair Care Nederland, marketing directeur Hair Care Europa (Parijs, Frankrijk) en marketingdirecteur Home & Personal Care Benelux.

De winnaar van 2012, Hein Schumacher, president Greater China bij HJ Heinz, draagt de titel over na een enerverend jaar als Young Captain. Annemarieke de Haan ontvangt als nieuwe Young Captain een op maat gemaakt netwerk- en opleidingsprogramma om haar persoonlijke en professionele ontwikkelingen verder te ondersteunen.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.