Bas Roelofs van FrieslandCampina naar Signature Foods

0
Leestijd: < 1 minuut

Bas Roelofs, thans vice president Strategic Integration maar daarvóór managing director FrieslandCampina Nederland, vertrekt bij het zuivelbedrijf om per 1 september chief commercial officer (cco) te worden bij Signature Foods, moederbedrijf van onder meer Johma, Heksenkaas en Topking. Roelofs werkte in totaal 11 jaar bij FrieslandCampina.

Roelofs begon zijn carrière bij Procter & Gamble, waar hij lange tijd in tal van commerciële functies werkzaam was. Hij nam daar in 2011 als customer marketing director afscheid om bij FrieslandCampina als director Sales & Shopper Marketing aan de slag te gaan. Voor FrieslandCampina werkte Roelofs tweeënhalf jaar in Dubai als managing director Middle East om in 2018 terug te keren als managing director Nederland. In die functie werd Roelofs eind vorig jaar opgevolgd door Dustin Woodward. Roelofs richtte zich vanaf die tijd op strategische integratie binnen FrieslandCampina.

Bij Signature Foods wordt Roelofs als cco verantwoordelijk voor het commerciële beleid van het in de afgelopen Jaren snel gegroeide Signature Foods, dat behalve bekende merken als Johma en Heksn’kaas ook minder bekende namen omvat als Maga en het Duitse Homann.

Naast zijn werk bij FrieslandCampina vertegenwoordigt Roelofs vanuit de FNLI ook de levensmiddelenindustrie als bestuurslid bij werkgeversorganisatie VNO-NCW.