Belgische klant loopt weg met Albert Heijn
Belgische klant loopt weg met Albert Heijn Shelflife

Belgische klant loopt weg met Albert Heijn

Algemeen

Twee keer per jaar doet onderzoeksbureau GfK in België een meting naar de klantenwaardering van supermarktformules. Zo’n 5000 klanten werden tijdens de laatste editie bevraagd. Albert Heijn belandt als nieuwkomer op een indrukwekkende tweede plaats in het algemene klassement. Albert Heijn is voor de klant de ‘properste’ winkel van België.

Ook op alle andere waarderingscriteria scoort de supermarktketen bijzonder goed: lage prijzen, aantrekkelijke promoties, een sterk aanbod van verse producten, een breed assortiment en kwaliteit. Daarnaast geeft de klant aan bijzonder gecharmeerd te zijn door het vriendelijke personeel.

“Dit is echt fantastisch nieuws. Voor ons is de mening van de klant doorslaggevend en die is uitgesproken positief.” zegt Corné Mulders, general manager Albert Heijn België. “We zijn bijna twee jaar bezig en dit terug krijgen van de klant is een geweldig compliment. Albert Heijn staat voor persoonlijke service, Belgische kwaliteit en Hollandse prijzen. Onze klanten bevestigen in dit onderzoek dat we doen wat we zeggen. Een groot compliment voor onze medewerkers en een extra motivatie om nog beter te doen.”
 
Albert Heijn is apetrots op de uitkomsten van het onderzoek en heeft deze zelf via een persbericht wereldkundig gemaakt. Het zal in België de komende weken medewerkers en klanten in de bloemetjes zetten “om dit geweldige resultaat te vieren”.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.