Beter Eten Festival Albert Heijn krijgt gestalte
Beter Eten Festival Albert Heijn krijgt gestalte Shelflife

Beter Eten Festival Albert Heijn krijgt gestalte

· leestijd 1 minuut Algemeen

Het ‘Beter Eten Festival’ van Albert Heijn begint gestalte te krijgen. Typhoon, Adjiedj Bakas, Eric Corton, Hanna Verboom, Jaap Korteweg, Erik Scherder, Irene Schouten, Michel Scholte, Marc Tuitert, Jempie Moens, Chloé Rutzerveld zijn de namen die AH momenteel op z’n site heeft staan. Vooral bekende Nederlanders, allemaal sprekers met onderwerpen als cultuur, eten/drinken, trends, gezond eten en sport. Maar er zullen ook mensen als Jaap Korteweg (oprichter destijds van De Vegetarische Slager) en Michel Scholte (mede-oprichter van het Impact Institute en voorvechter van ‘true cost-true price’-benadering - foto) een presentatie geven.

Aanvankelijk had het zogeheten ‘Beter Eten Festival’ in januari moeten plaatsvinden, maar zoals zoveel evenementen werd het verschoven in verband met coronabeperkingen. Het festival vindt op vrijdag 29 en zaterdag 30 april plaats in de Expo Haarlemmermeer in Vijfhuizen. Het thema is ‘wat voeding voor jou en voor jouw omgeving kan betekenen’.

Het festival omvat niet alleen presentaties van mensen als Typhoon, Bakas of Scherder. Sommige BN’ers fungeren als moderator van een onderdeel. Zo is bijvoorbeeld Eric Corton presentator van een onderdeel dat ‘de aanschuiftafel’ heet.Daarnaast omvat het festival workshops, zoals je eigen koffievariant samenstellen, zadenpakketjes maken voor in eigen tuin of koken met zeewier.

Het Beter Eten Festival is een nieuw initiatief van Albert Heijn. De laatste keer dat Albert Heijn een evenement voor consumenten organiseerde, was in 2017 en dat was het ‘Allerhande-kerstfestival’ in het Spoorwegmuseum in Utrecht, een evenement met de nadruk op lekker en culinair eten en drinken voorafgaand aan en tijdens de kerstdagen. Dat evenement vond drie jaar achter elkaar plaats, van 2015 t/m 2017. Daarna stopte Albert Heijn ermee. In de jaren daarna stapte AH over op activatie via online en via winkels.

Maar drie jaar geleden kwam Albert Heijn met ‘Beter Eten’, een campagne of programma waarbij alle vormen van verduurzaming aan bod komen. Of het nu gaat om dierenwelzijn, ‘eeterfgoed’, milieu-aspecten, ‘van dichtbij’ (minder voedselkilometers), de positie van de boer of teler of de opschaling van vegetarisch en veganistisch, dat is allemaal onderdeel van de marketingcommunicatiecampagne ‘Beter Eten’ en die veelomvattende naam werd naderhand de opmaat tot de opvolger van het Allerhande-kerstfestival. Het evenement van toen en het evenement van komende april illustreren ook dat Albert Heijn in dit opzicht het accent heeft verlegd van culinair naar duurzaam.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.