Bionext en FoodPersonality versterken samenwerking

0
Leestijd: < 1 minuut

Na een succesvolle BioProductVerkiezing 2021 zet Bionext de samenwerking met FoodPersonality het komend jaar voort. Afgelopen jaar werkten Bionext en FoodPersonality voor de verkiezing voor het eerst samen. In deze samenwerking heeft Bionext gebruik kunnen maken van een platform met stemmodule waarmee nieuwe doelgroepen bereikt konden worden. Zo heeft FoodPersonality de verkiezing en de deelnemende producten onder de aandacht gebracht bij een grote groep inkopers (van vooral reguliere supermarkten) en werd er tevens door consumenten bijna 5.000 keer gestemd.

Met de verkiezing geeft Bionext, branchevereniging voor de biologische sector, zichtbaarheid aan de vele biologische productinnovaties. Het wil daarmee bedrijven en ondernemers in de sector belonen voor hun inspanningen en zet de innovatieve producten die zij ontwikkelen in de spotlight.

Aangezien er de komende jaren een extra inspanning geleverd moet worden om het aandeel van biologische voeding te vergroten (om te kunnen voldoen aan de doelstellingen die in EU-verband zijn afgesproken) is het een logisch stap dat Bionext ervoor kiest om samen te werken met FoodPersonality, dat zich met name richt op de reguliere supermarktsector. De groei zal de komende jaren met name uit dit meest toegankelijke verkoopkanaal voor consumenten moeten komen, zo is de verwachting.

FoodPersonality ziet biologisch als een belangrijke groeimarkt voor de supermarktsector, maar wil ook graag bijdragen aan de ontwikkeling van een duurzamer supermarktassortiment. Bionext omschrijft de versterking van de samenwerking daarom als een win-win voor beide partijen.