Captain of the Category

0
Leestijd: < 1 minuut

Het Captain of the Category-onderzoek is een jaarlijks onderzoek van FoodPersonality en geeft antwoord op de vraag welke leveranciers zich in het voorafgaande jaar het meest onderscheiden hebben. De respondenten bestaan uit supermarktondernemers en -bedrijfsleiders.

 

De Captain of the Category van een assortimentsgroep (categorie) is die fabrikant die in de ogen van supermarktondernemers en -bedrijfsleiders de beste ondersteuning op de winkelvloer heeft geboden. De respondenten van het onderzoek hebben per categorie (gebaseerd op de CBL-productgroepindeling) hun oordeel gegeven. Daarbij hebben zij:
– per categorie een fabrikant kunnen nomineren en
– deze nominatie middels het geven van rapportcijfers verder kunnen
  onderbouwen.

De leverancier met de meeste nominaties in een assortimentsgroep is vervolgens als Captain of the Category aangewezen. In hun eigen categorie zijn deze ‘captains’ in het betreffende jaar de beste.

 

Aan de hand van de rapportcijfers wordt daarnaast een vergelijking met de captains in de andere assortimentsgroepen gemaakt. Zo ontstaat een beeld van de waardering van ondernemers en bedrijfsleiders over alle 34 assortimentsgroepen.

 

De volledige onderzoeksopzet en de resultaten van eerdere edities zijn te raadplegen via: www.captainofthecategory.nl