Chio wint FoodTopAward

0
Leestijd: 2 minuten

De chips en zoutjes van Chio zijn dit jaar de grote winnaar van de FoodAwards. Het nieuwe chipsmerk van leverancier Intersnack won de FoodTopAward, de prijs voor de meest toonaangevende introductie van het afgelopen jaar.

 

Tijdens een feestelijk diner in de oranjerie van landgoed Groot Warnsborn bij Arnhem werden 14 FoodAwards uitgereikt en de speciale juryprijs, de FoodQualityAward. Die ging dit jaar naar Hak voor de vernieuwende en makkelijke 1-2-open deksel, waarmee Hak volgens het Retailcollege, de FoodAwards-jury, heeft laten zien dat het naar de consument luistert.

 

De FoodTopAward, de prijs voor de beste introductie van het afgelopen jaar, was voor Chio chips & zoutjes, het chipsmerk dat grootmacht Lay’s sinds vorig jaar uitdaagt. Het Retailcollege was vol lof over dit opvallende initiatief en roemde de durf van het toch relatief kleine Intersnack.

 

Het oordeel van het Retailcollege: “Het chipsmerk Chio was al eerder verkrijgbaar, maar Intersnack heeft dit merk juist het afgelopen jaar uitgebouwd tot een veelzijdige reeks in smaken, vormen en mixen. Intersnack heeft goed gekregen naar wat het grote, leidende A-merk Lay’s aan varianten op de markt brengt, en heeft daar een creatieve aanvullingen op bedacht in stijlvolle verpakkingen, die het verrassend goed doen bij de consument.

 

In een tijd waarin het huismerk in steeds meer categorieën hét alternatief is voor het A-merk, bouwde Intersnack bijna vanuit het niets een volwaardig A-merk: in en categorie die zeer impulsgedreven is en waarin de ruimte voor merken nagenoeg verdeeld leek te zijn. Dat zien we vandaag de dag niet meer vaak. Een compliment aan Intersnack, voor de durf en voor de uitwerking!”