Coca-Cola haalt Fïnley naar Nederland
Coca-Cola haalt Fïnley naar Nederland Shelflife

Coca-Cola haalt Fïnley naar Nederland

· leestijd 1 minuut Algemeen

Coca-Cola introduceert Fïnley – verfijnde frisdrank voor volwassenen met natuurlijke fruitsmaken, fijne bubbels en weinig calorieën – in Nederland.

Coca-Cola Nederland lanceert Fïnley, een verfrissende alcoholvrije en caloriearme drank voor volwassenen in zes verrassende en verfijnde smaken: bloedsinaasappel-pompelmoes, sinaasappel-cranberry, citroen-vlierbloesem en de cocktails Mojito, Spritz en Royal. Fïnley wordt gemaakt van vruchtensappen met uitsluitend natuurlijke aroma’s en bevat geen conserveringsmiddelen. De subtiele drank met fijne bubbels en bittere noot, is licht gezoet met onder andere stevia-extract en bevat hierdoor slechts 20 calorieën per 100 ml. Coca-Cola voegt met Fïnley een nieuw, smaakvol merk toe aan haar caloriearme en calorievrije assortiment.

Fïnley is ontwikkeld in het innovatielab van Coca-Cola in Brussel. Hier werken specialisten dagelijks aan innovaties en nieuwe producten die passen bij de smaakbehoeftes van consumenten van nu en inspelen op maatschappelijke trends. Eerder is de frisdrank met veel succes gelanceerd in België en Frankrijk. “Nu is het tijd om Nederlanders te laten kennismaken met Fïnley. De frisdrank is speciaal ontwikkeld met het oog op de smaakvoorkeuren van volwassenen. In Nederland is 53% van de bevolking ouder dan 40 jaar. Ondanks die omvang is het huidige aanbod voor die groep nog beperkt. Hier spelen wij met Fïnley op in. De drank heeft fijne bubbels en een mooi evenwicht tussen zoet en bitter”, vertelt brand manager Marieke Liesting.

Het nieuwe frisdrankmerk heeft een elegante, volwassen uitstraling en een verfijnde smaakbalans. De introductie op de Nederlandse markt gaat gepaard met een crossmediale campagne waarin Renate Gerschtanowitz de hoofdrol speelt. Renate Gerschtanowitz past goed bij de uitstraling van het merk en is als gezicht van Fïnley onder meer te zien in tv-commercials, advertenties in print en online, PR, outdoor en digital & social mediacampagnes.

Fïnley is vanaf nu verkrijgbaar in de supermarkt en een select aantal bioscopen en tankstations.

Inlichtingen: Coca-Cola, 010 – 245 68 00 (www.cocacolanederland.nl)

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.