Conny Braams Chief Digital & Marketing Officer Unilever

0

Unilever maakt bekend dat Conny Braams is benoemd in de nieuwe functie van Chief Digital & Marketing Officer. Braams is thans executive vice president Middle Europe en als zodanig ook verantwoordelijk voor de Benelux-activiteiten van Unilever. Wie haar in deze rol gaat opvolgen is nog niet bekend.

De benoeming van Braams gaat per 1 januari in. In wezen volgt Braams CMO Keith Weed op, zij het dat het takenpakket is uitgebreid met e-commerce en digital marketing. Weed kondigde in september aan Unilever te verruilen voor relcamebureau WPP.

Unilever CEO Alan Jope: “Conny Braams is een van onze meest succesvolle en getalenteerde leiders en daarnaast een hoogst effectieve aanjager van verandering. Als onze nieuwe Chief Digital & Marketing Officer zal haar ervaring cruciaal zijn om de transformatie van Unilever te bewerkstelligen in een toekomstbestendige, volledig gedigitaliseerde organisatie die toonaangevend is op het gebied van consumentenmarketing.”

Braams werkt al geruime tijd bij Unilever. Ze startte haar in 1990 als product manager Unox, waarna ze verschillende marketing- en verkoopfuncties in binnen- en buitenland voor Unilever vervulde. Zo was ze onder andere marketingdirecteur bij Unilever in Spanje en senior vice president Unilever Food Solutions voor de regio Azië/Afrika/Midden-Oosten. In Nederland was Braams naderhand de opvolger van de in 2016 overleden Frank Weijers.