Coop versterkt commercie

0

Coop Supermarkten heeft vijf nieuwe managers aangetrokken om de afdeling commercie te versterken. Petra Smit-Kraan wordt unitmanager Kruidenierswaren, Jurjen Worp is binnengehaald als manager Communicatie & Promotie, Wim van den Burg is aangesteld als category manager voor bloemen, sappen en convenience, Marcel Dekker is benoemd als manager E-commerce en Richard Muijs wordt verantwoordelijk voor de huismerken.

Smit-Kraan heeft onder andere gewerkt bij C1000 en de laatste jaren bij DA Retailgroep. Zij wordt verantwoordelijk voor het managen van de categorieën binnen de unit Kruidenierswaren. Jurjen Worp heeft jarenlange ervaring in diverse marketing communicatie functies. Hij heeft onder andere gewerkt bij Wehkamp. Jurjen Worp gaat als manager Communicatie & Promotie het merk Coop verder uitbouwen en zorgen dat het aansluit op het assortiments- en formulebeleid van Coop.

Wim van den Burg komt van Jumbo. Hij wordt verantwoordelijk voor het doorontwikkelen van de categorieën bloemen, sappen en sonvenience. Marcel Dekker heeft jarenlange ervaring op het gebied van online marketing. Hij werkte onder andere bij Kruidvat en Bouwmaat. Hij komt in een voor Coop nieuwe functie te werken waarin hij verantwoordelijk is voor de verdere ontwikkeling en implementatie van de e-commerce activiteiten, waaronder Coop Online. Bij Coop maken intussen ruim 20 winkels gebruik van een online service.

Richard Muijs deed ervaring op als manager Private Label bij Super de Boer/Jumbo. Hij zal, eveneens in een nieuwe functie, als manager Private Label invulling geven aan de ambities van Coop in zowel de ontwikkeling van een eigen huismerk als het vergroten van het omzetaandeel van Superuniemerken en Markant.