Crisp breidt uit naar België en ‘kritiseert’ Albert Heijn

0
Leestijd: < 1 minuut

Online-formule Crisp met vooral kwaliteitsproducten van kleinschalige leveranciers – het noemt zichzelf ‘de supermarkt-app voor knettervers eten’ – is gisteren in België begonnen. Crisp heeft een hoofdvestiging in Antwerpen, een dc van 15.000 m2 in Bornem en uiteraard ook allerlei nieuwe leveranciers van Belgische komaf. “Deze internationalisering betekent een uitbreiding van Crisps markt met 40%”, aldus Crisp in een persbericht. Het assortiment krijgt er ruim 500 artikelen bij, van tientallen nieuwe leveranciers.

In dat persbericht zet ceo en mede-oprichter Tom Peeters (hier op de foto in het midden, met links Michiel Roodenburg en rechts Eric Klaassen, bron: Crisp) zich impliciet af tegen Albert Heijn door te zeggen: “De voedingsindustrie (bedoeld wordt hier: de ‘supermarktsector’, en niet de levensmiddelenproducenten, red.) kent genoeg gebakken lucht over wat beter eten inhoudt. Goed en lekker eten komt rechtstreeks van de maker, uit het seizoen, van dichtbij en met liefde gemaakt door boeren, telers en kwekers die ook met aandacht omgaan met de wereld.”

Dat ‘gebakken lucht over wat beter eten inhoudt’ kan niet anders worden gelezen dan als een directe sneer aan het adres van Albert Heijn en de campagne ‘Beter eten’. Peeters vervolgt: “Dat eten heeft minder voedselkilometers afgelegd en ligt niet te wachten in het supermarktschap.”

Crisp mag dan vooral niet willen lijken op Albert Heijn of een andere supermarktketen, maar net als Albert Heijn en Jumbo richt het zich voorlopig alleen op het Vlaamse deel van België.