Deka toch!

0
Leestijd: 2 minuten

Jarenlang heeft Dekamarkt dit grote filiaal in Beverwijk al, het was dé uitzondering binnen de Dekamarkt-panden, één winkel van ongeveer 3.500 m2 vvo aan het Marlo Center, een perifere detailhandelsplek aan de rand van Beverwijk. Jarenlang bleef deze Dekamarkt een grote hal met dkw en non-foodacties en met in het midden een bijzonder verscarré, met mooie decoratieve schilderingen die veel weghadden van Vincent van Gogh-doeken. Een tijd lang waren zelfs de draagtassen van Dekamarkt geënt op die decoraties.

Inmiddels is Dekamarkt sinds twee jaar bezig aan en formulevernieuwing, zoals in Wormerveer, Zaandam, Krommenie en Santpoort. Maar het kon natuurlijk niet uitblijven dat deze bijna hypermarktachtige Deka eens drastisch vernieuwd werd. Dat is deze maand gebeurd, deze Dekamarkt heeft met de toevoeging ‘World of Food’ zelfs een nieuwe variantnaam. En dat is niet meer dan terecht, want in deze supermarkt heeft Dekamarkt zich van zijn creatiefste kant laten zien. Alles wat in de jaren van de prijzenslag en daarna in supermarkten is weggesaneerd, is in deze Dekamarkt weer terug: een horecavoorziening, een vleesafdeling waar slagers werken, een grote cosmetica-afdeling, een grote visafdeling – daarmee is zelfs de concessionair weer terug, zogezegd, want die visafdeling is niet van Dekamarkt zelf, al is het uiterlijk ‘zeer Deka nieuwe stijl’.

In een branche waar vooral technologie de richting van vernieuwing is, met afhaalpunten en apps, is het een verademing dat er weer eens flink geïnvesteerd is in een winkel waar veel medewerkers rondlopen, waar sushi wordt gepresenteerd, vlees gesneden wordt, waar over wijn geadviseerd wordt en waarin het eten en drinken zelf centraal staat. In het juninummer van FoodPersonality een uitgebreide reportage van deze World of Food-Deka.