Dekamarkt wint SmartSpotter Promo Compliance Award

0
Leestijd: 2 minuten

Met een totaalscore van 8,2 wint Dekamarkt dit jaar de prijs voor de retailer waar afspraken het best worden nagekomen op de winkelvloer. De SmartSpotter Promo Compliance Award wordt voor het vijfde jaar door SmartSpotter uitgereikt.

SmartSpotter meet structureel of tijdens folderpromoties de actiecommunicatie en beschikbaarheid van actieproducten in de winkel volgens afspraak verloopt. Uit deze metingen op basis van mobile crowdsourcing blijkt dat grofweg twee van de vijf promoties niet volgens afspraak op de winkelvloer aanwezig zijn. Ook werd dit jaar vanwege COVID-19 de basis van perfecte executie op het schap (beschikbaarheid van producten) meegenomen. De compliancecijfers in Nederland zijn ten opzichte van 2020 gestegen van 71% naar 77% op het schap en van 54% naar 70% op second placement.

Om tot een winnaar te komen voerde SmartSpotter dit jaar metingen uit op ruim 3,5 miljoen meetpunten, verdeeld over veertien landen. Vorig jaar behaalde Dekamarkt met een 7,8 als eindcijfer nog de zesde plaats van de promotie-executie ranglijst onder Nederlandse supermarkten. Dit jaar pakt Dirk – de winnaar van 2018 en ook onderdeel van Detailresult – met een gemiddelde van 7,9 de zilveren plak. Op de hielen gevolgd door Plus, de winnaar van vorig jaar.

Joris Janvier, unitmanager bij Dekamarkt, is trots: “Dit is een hele mooie bevestiging voor Dekamarkt dat we goed bezig zijn. Onze collega’s in de winkels en onze leveranciers focussen op een optimale winkelpresentatie, zodat we onze klanten elke dag het beste kunnen bieden.”

“Het winnen van de SmartSpotter Promo Compliance Award bevestigt dat we met de reeds ingezette koers op de goede weg zijn met Dekamarkt om de komende jaren onze ambities te verwezenlijken”, voegt Ralf Simons namens de directie van Dekamarkt toe.