Delhaize Direct-Cube (Bron: Gondola)
Delhaize Direct-Cube (Bron: Gondola) Shelflife

Delhaizes ‘virtuele proefwinkel’: Delhaize Direct-Cube

Algemeen

caption id=”attachment_2135” align=”alignright”Delhaize Direct-Cube (Bron: Gondola)/captionDelhaize lanceerde gisteren de Delhaize Direct-Cube, een ‘virtuele proefwinkel’ Twee maanden lang zullen er zeven kubussen op tournee door België gaan. Op stations en in winkelcentra zullen de kubussen maximaal een week staan om consumenten kennis te laten maken met virtueel winkelen.

Virtueel winkelen, oftewel winkelen met smartphone, waarbij door middel van het scannen van zogeheten QR-codes bestellingen worden geplaatst, staat sterk in de belangstelling sinds Tesco het vorig jaar voor het eerst introduceerde. Aan het eind van de proefperiode bekijkt Delhaize of virtueel winkelen een vervolg krijgt.

Vorig jaar had Tesco de primeur met een virtuele winkel van zijn Aziatische formule Home Plus. Die kreeg al snel een vervolg op een metrostation in Londen. De Delhaize Direct-Cube werd gisteren op het centraal staton in Brussel gelanceerd.

Op elke kubus staan ongeveer 300 producten. De getoonde producten zijn populaire producten en basisartikelen. Het doel is vooral ook consumenten kennis te laten maken met de online-boodschappendienst van Delhaize, Delhaize Direct.

Om gebruik te maken van de Direct-Cube moet wel eerst een app (applicatie) gedownload worden. Iemand die de applicatie nog niet heeft, kan deze downloaden door de desbetreffende QR-code op de kubus te scannen. Vervolgens kunnen de producten gescand en besteld worden. De klant kiest dan het dagdeel waarop hij de boodschappen wil ophalen en kan de aankopen in één van de 100 afhaalpunten van Delhaize Direct opalen. Tot eind mei is de dienst gratis.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.