Dior Decupper van Upfield naar Meatless Farm

0
Leestijd: 2 minuten

Een van de snelst groeiende Britse merken van plantaardig vlees, Meatless Farm, heeft Dior Decupper, tot voor kort general manager van Upfield voor de Benelux en Frankrijk, benoemd tot nieuwe global chief executive. Decupper was de afgelopen twee jaar regionaal general manager bij Upfield, het grootste bedrijf voor plantaardige consumentenproducten ter wereld. Het bedrijf werd in 2017 afgesplitst van Unilever en is eigenaar van enkele van de grootste namen in plantaardige zuivel, waaronder Flora, Stork, Elmlea, Violife en I Can’t Believe It’s Not Butter.

Voordien werkte Decupper 12 jaar bij Imperial Brands, waar ze opklom tot general manager, Benelux en Frankrijk. Zij heeft een zeer gerespecteerde achtergrond in verkoop en marketing en een decennium aan algemene managementervaring. Decupper heeft ook een diep inzicht in de culturele nuances van de Duitse en Spaanse markten, twee belangrijke gebieden voor Meatless Farm, nadat zij in beide landen heeft gewoond.

In deze nieuwe rol zal Decupper leiding geven aan het streven van de onderneming om een duurzaam wereldwijd voedselsysteem te creëren. Zij zal leiding geven aan de wereldwijde groeistrategie van de onderneming, zodat de oprichter van Meatless Farm, Morten Toft Bech, zich kan richten op de langetermijnagenda van de onderneming op het gebied van duurzaamheid en investeringen.

Morten Toft Bech, oprichter van Meatless Farm: “Dior is een verfrissende leider en heeft een diep begrip van de ‘plantaardige categorie’. Ons bedrijf is gegroeid tot een omvang die iemand nodig heeft met Dior’s ervaring en vermogen om meerdere gebieden te leiden. Ik ben erg enthousiast en kan niet wachten om met haar samen te werken. Volgend jaar wordt een belangrijke fase in onze groei. Ik heb Meatless Farm opgericht om een duurzamer voedselsysteem te creëren en om de strijd aan te binden met vlees dat intensief wordt gekweekt. Belangrijk is dat Dior en ik dat diepe gevoel van doelgerichtheid delen.”

Dior Decupper, CEO van Meatless Farm: “Werken bij Meatless Farm voelt als meer dan een baan. Je voelt de missie van het bedrijf in elke hoek. Het is open en is transparant dat het op een reis is, heeft een gevoel van creatieve urgentie en, belangrijk, het heeft een gevoel voor humor. De ingrediënten zijn aanwezig om het merk en het bedrijf niet alleen uit te bouwen tot een marktleider, maar tot een wereldveranderaar. Ik kijk er erg naar uit om samen met Morten en het team voor die status te vechten.”

In de loop van 2021 heeft Meatless Fram haar expansie voortgezet in Duitsland, Spanje, de VS en Nederland, terwijl het ook een groot aantal nieuwe producten heeft gelanceerd, waaronder ook een plantaardige ‘kipfilet’.