Directiewisseling Mondelez
Directiewisseling Mondelez Shelflife

Directiewisseling Mondelez

· leestijd 1 minuut Algemeen
Jan Willem Balk is de nieuwe managing director van Mondelez International in de Benelux. Hij volgt Marie-Pascale Sire op die een nieuwe rol gaat vervullen binnen het West-Europese directieteam. In zijn nieuwe functie zal Balk verder invulling geven aan de groeiambitie van Mondelez. Balk is vorige week al in zijn nieuwe functie aan de slag gegaan, terwijl Hein Everts de rol van country director Nederland op zich genomen.
Jan Willem Balk heeft in de afgelopen 25 jaar ruime ervaring opgedaan in leidinggevende functies in de levensmiddelenindustrie. De laatste vijf jaar leidde hij als managing director de activiteiten van Mondelez International in Nederland. Verantwoordelijk voor de commerciële integratie van Kraft Foods, LU en Cadbury, stond hij in 2012 aan de wieg van Mondelez Nederland. Eerder werkte hij onder meer bij Douwe Egberts en LU General Biscuits.
Jan Willem Balk: “De afgelopen jaren hebben we de Nederlandse divisie van Mondelez International verder kunnen uitbouwen tot een leidende speler in de snackingmarkt door een sterke klantenfocus en hoge betrokkenheid van alle medewerkers die de iconische merkenportfolio verder uitbouwen. Ik kijk er erg naar uit om die ervaring ook toe te passen op Benelux-niveau en daarmee voor al onze medewerkers een ‘great place to grow’ te kunnen zijn.”
Hein Everts, de huidige sales director Nederland, neemt in zijn nieuwe rol als country director Nederland de taken van Jan Willem Balk over. Naast zijn werkzaamheden voor Mondelez, zet Everts zich in voor ‘De Jonge Turken’, een netwerkclub van 100 jonge managers uit de foodindustrie. Everts zit in de Raad van Advies van deze netwerkorganisatie.
“Jan Willem en ik hebben de laatste vijf jaar in nauwe samenwerking vorm gegeven aan Mondelez Nederland en middels een enorme groei met Milka in chocolade en Oreo in biscuits, onze groeidoelstellingen waar weten te maken. Ik ben verheugd om hier als eindverantwoordelijke in Nederland verder invulling aan te kunnen geven en in samenwerking met onze klanten verdere categoriegroei te realiseren”, aldus Everts.
{jcomments off}

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.