Dirk steunt de horeca: als huurder van het raam

0
Leestijd: < 1 minuut

Dit is de pui van ‘Huis van Iemand Anders’, een kroeg in Amsterdam. En daar hangt sinds deze week een rode poster van Dirk voor het raam. Erop staat: ‘Dirk steunt het Huis van Iemand Anders door deze ruit te huren totdat ze weer open kunnen’. Het is niet het enige café of restaurant waar zo’n poster hangt. Detailresult heeft ja gezegd tegen een voorstel van reclamebureau Tosti Creative. En doet daarmee eigenlijk aan een charme-offensief. De supermarkt, die het zo goed gaat in ‘sinds corona’, biedt steun aan de horeca, waar het zo beroerd gaat.

Wat is het idee? Tosti Creative heeft het idee ‘Reclame voor de Horeca’ gelanceerd, waarbij bedrijven en instellingen die geen omzetverlies hebben, de noodlijdende horeca kunnen helpen. Detailresult heeft hier als eerste ja tegen gezegd. In een persbericht van Tosti Creative noemt Dirk-directeur Marcel Huizing het een ‘sympathiek initiatief’. Voor zover bekend doen nu negen kroegen en restaurants mee met dit initiatief om een vergoeding te krijgen als ‘reclameplek’.

Maar: het hoeft niet beperkt te blijven tot Amsterdam, aldus Tosti Creative. Wat blijkt ook nog? Tosti Creative is niet alleen een reclamebureau, het blijkt ook twee restaurants te hebben. Daniëlle Groenewald van Tosti Creative legt uit: “We merkten zelf dat het aan de ene kant goed gaat en aan de andere kant niet. Onze activiteit van reclamebureau loopt goed. Maar onze twee restaurants kregen natuurlijk klappen te verwerken. Met dat contrast zijn we aan de slag gegaan.”