Dirk stopt met promotie energiedrankjes

0
Leestijd: < 1 minuut

Dirk van den Broek stopt per vandaag met de promotie van energiedrankjes. Producten als Red Bull en Monster doet Dirk niet meer in de aanbieding, komen niet meer in de weekfolder en zie je niet meer terug in aparte displays in de supermarkt. De drankjes, waarover brede consensus bestaat dat ze ongezond zijn, blijven wel verkrijgbaar bij Dirk.

Directeur Marcel Huizing legt de keuze uit: “Bij Dirk stoppen we met aanbiedingen en acties rond dit product, zodat we het niet langer extra stimuleren onder onze gehele klantenkring. Daarnaast verstrekken we informatie richting de consument over de samenstelling van producten en hoeveel suiker ze bevatten.”

Bij de sappen en frisdranken brengt Dirk nieuwe communicatie aan in de vorm van schapkaarten met een kleurindicatie. De kleur staat voor het suikergehalte en varieert van geel voor geen suiker tot donkerrood voor hoog in suiker. Uiteindelijk worden deze schapkaarten voor het hele assortiment doorgevoerd, aldus Dirk.

Huizing: “We blijven allerlei soorten voeding aanbieden, maar stimuleren hierbij wel zoveel mogelijk de gezonde keuze. Dit zie je in de folder terug, maar ook bij de indeling van onze schappen. Gezondere producten krijgen een prominentere plek. Ook in het Dirk magazine met gezonde recepten. Zo helpen we consumenten bij het maken van een gezonde keuze. Gezonde voeding hoeft namelijk niet duur te zijn als je bij Dirk je boodschappen haalt.”