Dirk wint weer publieksprijs ABN Amro-winkelwedstrijd

0
Leestijd: < 1 minuut

Dirk heeft weer de publieksprijs gewonnen in de detailhandelscategorie ‘supermarkten’. Het is voor Dirk de vierde keer dat het deze publieksprijs wint. Officieel heet het: de ‘ABN Amro Retailer of the Year-verkiezingen’. Waarbij ABN Amro vooral de hoofdsponsor is en de naamgever van de prijs, terwijl marktonderzoeksbureau in de detailhandel Q&A hier de uitvoerende partij in is.

Een tijd geleden werden zo’n 300.000 consumentenstemmen op 500 detailhandelsformules (offline- en onlineformules) uitgebracht, het gaat immers niet alleen om supermarkten, dat is één van de verschillende categorieën (op de foto: marketing manager Melissa van Bodegraven (r.) en Gabriëlle Kleine, marketing manager ad interim, die Van Bodegraven een tijd gaat vervangen, fotobron: Dirk).

Marketing manager Melissa van Bodegraven wijst erop dat dat een mooie bekroning is, zeker in deze tijd, waarin alles duurder wordt. en ze noemt het een erkenning van ‘alle 12.500 collega’s bij Dirk’.

Zoals bekend is eerst Dirk en vervolgens Vomar enkele weken begonnen met eerst ‘prijsbevriezingen’ (geen verdere verhoging) en vervolgens met prijsverlagingen van enkele honderden artikelen. Nu zou je kort door de bocht kunnen zeggen: ‘O, dan ligt het vast daaraan’. Maar: de consumenten stemden in de periode 19 mei-28 juli.

Tijdens die verkiezing van ABN Amro konden consumenten formules beoordelen op: prijs, assortiment, klantvriendelijkheid, deskundigheid, koopgemak en uitstraling.
Met het behalen van de publieksprijs in de categorie supermarkten kan Dirk nog winnaar worden van de algehele verkiezingen, de titel ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’. Dat wordt op donderdag 13 oktober bekendgemaakt.