En nóg een e-commerce-doos van Albert Heijn erbij

0
Leestijd: < 1 minuut

Afgelopen dinsdag heeft Albert Heijn weer een nieuw dc voor e-commerce geopend. Het is het ‘home shop center’ in Utrecht (op de foto: directieleden van Albert Heijn zoals o.a. Constantijn Ninck Blok, Gerhard van der Bijl en Philip Padberg, fotobron: Albert Heijn) en het omvat 21.000 m2. Het pand aan de Kanaaldijk is anderhalf keer zo groot als de vorige locatie. In dit nieuwe e-commerce-dc kunnen volgens Albert Heijn 50.000 bestellingen per week worden verwerkt. Het aantal klanten dan bij Albert Heijn boodschappen doet, blijft volgens Albert Heijn stijgen.

Dit nieuwe ‘home shop center’ heeft een zogeheten ‘Breeam-NL-Excellent-certificering vanwege de duurzame kenmerken, zoals zonnepanelen, een energiezuinige koelcel, energiezuinige led-verlichting en een warmtepomp voor de klimaatinstallatie in de kantoren. AH heeft bij berichtgeving omtrent dit home shop center gemeld dat ook in België online-boodschappen sterk groeit. Daarnaast is Albert Heijn in België ook begonnen met de zakelijke dienst ‘Albert Heijn op ’t werk’, bestemd voor het mkb in dat land.