Erik Prinsen nieuwe sales director Mondelēz

0
Leestijd: 2 minuten

Erik Prinsen zal vanaf 1 januari 2022 de functie van sales director in Nederland vervullen. Hij volgt daarmee Hein Everts op die een nieuwe uitdaging heeft gevonden als business unit director bij De Monchy Food Group. Erik Prinsen, die reeds enkele jaren actief is binnen de Nederlandse commerciële afdeling, zal verder invulling geven aan de duurzame groeiambities van Mondelez Nederland.

Erik Prinsen heeft in de afgelopen 25 jaar ruime ervaring opgedaan in leidinggevende functies binnen de FMCG sector wat betreft marketing, sales en business development. Prinsen heeft de laatste jaren ook verschillende functies binnen Mondelēz vervult en het afgelopen jaar leidde hij als Category Planning & Activation director de retail activaties van Mondelēz Benelux. Eerder was hij werkzaam bij onder meer SCA Hygiene Products, Sara Lee en LU General Biscuits.

Prinsen over zijn benoeming: “We zitten in een tijd waarin veranderingen elkaar steeds sneller opvolgen door onder andere digitalisering en de verschuiving in consumptiegedrag. Het is mijn ambitie om samen met onze retail partners naar mogelijkheden te zoeken om deze uitdagingen aan te gaan en onze partnerships verder uit te bouwen. Dit zal moeten leiden tot een win-win situatie voor zowel de shopper, onze retailpartners, als Mondelēz International, met als gevolg een groei van de categorieën waarin wij actief zijn. Ik ben er trots op het salesteam te mogen leiden en met hen in te spelen op de huidige uitdagingen en onze groeiambities te realiseren.”

Jan Willem Balk, managing director bij Mondelēz International Benelux: “Erik heeft een sterk track record binnen de FMCG industrie. Dit in combinatie met zijn ervaring binnen zowel onze sales- als marketingafdeling, maakt dat ik ervan overtuigd ben dat Erik de juiste persoon is voor deze functie. Erik slaagt erin duurzame groei te leveren middels zijn sterke focus en zijn vermogen om efficiënte teams op te bouwen. Erik zal als sales director Nederland mede de strategische richting bepalen van onze verschillende internationale en lokale snackmerken (bijv. LU, LiGA, Côte d’Or, Milka, Oreo, Tuc) voor de komende jaren in Nederland.”