Supermarktvastgoedcongres 2019

Supermarktvastgoedcongres 2019

Op donderdag 7 november a.s. organiseert Supermarkt en Ruimte voor de 8e keer het Supermarktvastgoedcongres. Met ruim 200 gasten is dit congres uitgegroeid tot hét netwerkevent voor professionals in supermarkten, locaties en vastgoed.

Congresthema dit jaar is ‘Beyond Online’. Hoe anticiperen supermarkten op de groei in e-commerce? Wat betekent de opmars van online boodschappen doen voor het fysieke supermarktlandschap? Deze vragen en meer komen aan bod in de bijdragen van de sprekers.

WIE ZIJN DE SPREKERS?

Tjerk van Leusden (directeur SuperVastgoed) trapt af met een outlook op trends en ontwikkelingen die hij dagelijks signaleert. Ook presenteert Tjerk in zijn presentatie de nieuwste uitkomsten van het halfjaarlijkse onderzoek van Supermarkt en Ruimte (ondersteund door SuperVastgoed en Strabo) naar de ontwikkeling van de online supermarktomzet.

Christian Koopmans (Manager Acquisitie en Vastgoed) geeft een toelichting op de vestigingsstrategie van Spar rekening houdend met diverse trends in de markt. De formule Spar timmert flink aan de weg en onderscheidt zich in de markt met een sterke focus op vers, gemak en ‘food for now’ met aantrekkelijke formats. Nieuwe locaties worden in rap tempo geopend op drukke locaties in hoogstedelijke gebieden, maar ook in de buurten is Spar actief met een vernieuwend concept.

Heike Brandt (oprichter Studio Brandt uit Berlijn, voorheen JHP in Londen) brengt klantbehoefte in verbinding met functie, inrichting en design van de winkelvloer. Tijdens de studiereis dit voorjaar naar Innsbrück gaf zij enkele inspirerende voorbeelden van foodretail die prima te vertalen zijn naar supermarkten in Nederland waar het gaat om identiteit, gastvrijheid en ontwerp. Heike zal op inspirerende wijze op basis van haar internationale ervaring haar kijk op retail vertalen naar het Nederlandse supermarktlandschap.

UITVERKIEZING ‘DE MOOISTE NIEUWE SUPERMARKT VAN NEDERLAND’

Ook dit jaar wordt aan het einde van het Supermarktvastgoedcongres de winnaar bekend gemaakt van de uitverkiezing “Mooiste nieuwe supermarkt van Nederland”.

Er zijn dit jaar tien inzendingen namens zes supermarktformules. Het gaat om nieuwe of sterk vernieuwde supermarkten van Albert Heijn, Jumbo, Coop, Plus, Vomar en Lidl. Eerdere winnaars waren onder meer Lidl Heyhoef Tilburg (2017) Albert Heijn Warmenhuizen (2016) en Plus Benders in Blerick (2015). Vorig jaar ging de titel naar de nieuwe Albert Heijn van multi-franchiser Hans Geveling in Huissen.

  • 00

    dagen

  • 00

    uren

  • 00

    minuten

  • 00

    secondes

Datum

07 nov 2019

Tijd

13:30 - 18:00

More Info

Meer informatie

Locatie

Hotel Oostzaan
Supermarkt & Ruimte

Organisator

Supermarkt & Ruimte
REGISTREREN