FoodRetailAwards: 3x Albert Heijn
FoodRetailAwards: 3x Albert Heijn Shelflife

FoodRetailAwards: 3x Albert Heijn

Algemeen
Albert Heijn wint dit jaar drie van de drie te vergeven FoodRetailAwards. Het is niet alleen snel en compleet bij het opnemen van innovaties, maar weet er ook nog eens de hoogste fair share mee te behalen. Het is voor het eerst dat een retailer in alle categorieën wint. Albert Heijn won al eerder FoodRetailAwards voor snelste en compleetste opname. De FoodRetailAward voor hoogste fair share - die vorig jaar nog naar Plus ging - gaat dit jaar voor eerst naar Albert Heijn.
Volgens IRI, dat de winnaars van de FoodRetailAwards aan de hand van de FoodAward-winnende producten bepaalt, scoort Albert Heijn met vrijwel alle producten verhoudingsgewijs de hoogste omzet. De index komt uit op 125. Hoogvliet, dat de award al vaker won, volgt met een index van 120, terwijl Plus dit jaar op 110 blijft steken.
De runners-up voor de FoodRetailAward voor snelste opname zijn (op enige afstand) Jumbo en Hoogvliet, in de categorie meest complete opname zijn het (eveneens met enige afstand) Plus en Jumbo. Albert Heijn wint de FoodRetailAward voor meest complete opname dit jaar voor de vierde keer op rij.
Op de foto poseren vice president Merchandising & Sourcing Constantijn Ninck Blok (links) en unitmanager Houdbaar Erik van Dulmen met de drie awards.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.