FoodRetailAwards: wéér Hoogvliet
FoodRetailAwards: wéér Hoogvliet Shelflife

FoodRetailAwards: wéér Hoogvliet

Algemeen

Hoogvliet Supermarkten wint dit jaar opnieuw de FoodRetailAward voor hoogste fair share. Dat is voor de vierde keer, waarvan de laatste drie keer op rij. Jumbo sleept dit jaar maar liefst twee FoodRetailAwards in de wacht, een voor snelste opname en een voor meest complete opname.

De FoodRetailAwards worden tegelijk met de FoodAwards uitgereikt. Ze zijn er zelfs onlosmakelijk mee verbonden. Met deze prijzen worden supermarkorganisaties beloond die A-merkartikelintroducties in hun assortimentkeuzes welwillend tegemoet treden. Ze worden echter bepaald aan de hand van de winnaars van de FoodAwards als afspiegeling van de beste productintroducties van het jaar ervoor.

Hoogvliet prolongeert dit jaar dus opnieuw zijn FoodRetailAward voor hoogste fair share. Drie jaar op rij nu en vier keer in totaal. Daarnaast won Hoovliet in 2011 en 2012 ook de FoodRetailAward voor snelste opname. Alleen de FoodRetailAward voor meest complete opname ging nog niet naar Hoovliet.

Jumbo sleept dit jaar twee FoodRetailAwards in de wacht. Jumbo was dit jaar het snelst met het opnemen van FoodAward-winnende producten (gemiddeld vier weken). Bovendien was Jumbo het meest compleet in het opnemen van FoodAward-winnende producten. Jumbo heeft niet alleen alle concepten opgenomen, maar heeft ook de meeste varianten (bij een gemiddelde distributiegraad van 84%).Jumbo won de FoodRetailAward voor meest complete opname al eerder, en wel in 2010 en in 2012.
 
De FoodRetailAwards werden dit jaar opnieuw uitgereikt door Philip den Ouden (FNLI) als vertegenwoordiger van A-merkleveranciers in Nederland.


Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.