FP Store: nieuw vakblad over verduurzaming en circulariteit in de retailbranche

0
Leestijd: < 1 minuut

FP Store is een nieuw vakblad over de duurzame én commerciële kansen voor de retailmarkt. Hoewel duurzaam ondernemen niet altijd eenvoudig is, is het soms ook niet zo moeilijk als het lijkt. FP Store is een magazine vol inspirerende voorbeelden.  Retailers en toeleveranciers – bekende namen in de branche – geven hun visie op duurzaamheid en circulariteit. De eerste editie verschijnt dinsdag 21 december. FP Store wordt verstuurd naar relevante partijen in de retailbranche.

De keuze voor een vakblad in print is bewust. Uiteraard is dit magazine ook online te raadplegen. Maar met FP Store als printeditie zetten we de toon: het is tijd om even te gaan zitten. Rustig te lezen, u te laten inspireren en te reflecteren: wat gebeurt er in mijn sector op het gebied van duurzaamheid en circulariteit? En hoe gaan wij dit thema de komende jaren verder vormgeven?

Maatschappelijk verantwoord, duurzaam en circulair ondernemen is niet langer een keuze. Tijdens de VN-Klimaattop in Glasgow afgelopen november, werkten bijna tweehonderd landen aan een gezamenlijk klimaatakkoord. Naast de mondiale besprekingen over de aanpak van klimaatverandering gebeurt er ook in eigen land veel. De urgentie om over te gaan op een circulair model wordt gevoeld en de retailbranche neemt daarin haar verantwoordelijkheid. ‘No more blah’, tijd voor actie.

FP Store is een uitgave van FoodPersonality, platform voor managers in de levensmiddelenbranche. Maar voor deze uitgave wordt samengewwerkt met Vedis Retail Platform en partners als RBM (bouwer van retaillocaties, gespecialiseerd in circulair bouwen). Na een succesvolle eerste editie zal FP Store voortaan tweejaarlijks verschijnen om zo de retailbranche aan te sluiten op de actuele ontwikkelingen.

Wij wensen u fijne feestdagen! Op een bijzonder duurzaam en circulair 2022.