Gezonde Innovatie Awards: BewusterKoken.nl
Gezonde Innovatie Awards: BewusterKoken.nl Shelflife

Gezonde Innovatie Awards: BewusterKoken.nl

· leestijd 1 minuut Algemeen

Foodlog en FoodPersonality reiken gezamenlijk de Gezonde Innovatie Awards uit, voor de tweede keer. Het is een complimentenprijs voor producten en initiatieven die bijdragen aan een gezonder eetpatroon. In deze serie richten we steeds de spotlights op één van de genomineerden. Vandaag: John Wijers, directeur en eigenaar van Trade Promotion Retail.

“Via onze site (bewusterkoken.nl), op Facebook, op Instagram en met demonstraties in supermarkten bieden we consumenten een makkelijke weg naar het vinden van bewuste recepten op basis van verschillende disciplines: Kook koolhydraatarm, Kook eiwitrijk, Kook suikervrij en Kook zoutarm. Vier categorieën die een steentje bijdragen aan een bewustere en gezondere levensstijl. Deze categorieën zijn ontstaan doordat we tijdens demonstraties vooral hierover vragen kregen.”

Ik krijg een vriendin op bezoek en zij eet koolhydraatarm. Wat voor lunch kan ik bereiden?

“Onze mening is dat we consumenten alleen gericht kunnen adviseren als we hen benaderen met eenvoudige en pragmatische informatie. We hebben dan ook bewust gekozen voor recepten gebundeld op eetmoment per categorie koolhydraatarm, suikervrij, zoutarm of eiwitrijk. Hiermee maken we het consumenten zo makkelijk mogelijk!”

Promotiebureau als platform gericht op gezondheid

“Trade Promotion Retail is ruim 20 jaar werkzaam als een full service promotiebureau. We verzorgen bijvoorbeeld instore proeverijen, creëren kookinstructies en organiseren evenementen.” “Aangezien wij de kennis in huis hebben omtrent bewuster koken en eten, was het opzetten van dit platform voor ons een logische vervolgstap. Bewust leven wordt voor iedereen steeds belangrijker; het is een maatschappelijk doel. We zijn van mening dat we na 20 jaar ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben om consumenten zonder invloed van derden of merken te helpen met eerlijke informatie over gezonder eten en het voorkomen van overgewicht. We bieden dan ook een platform zonder winstdoelstelling.”

Toekomst platform

“We zien dat door Covid de bewustwording van de Nederlander is gegroeid dat gezonder of bewuster eten hen helpt tegen ziek worden. Dat sterkt ons in de wens het platform groter te maken. Van onze gebruikers krijgen we de wens om het platform nog breder op te zetten. In het kader van het preventieakkoord hebben we een samenwerking met de overheid opgezet. Deze start het eerste kwartaal van volgend jaar. Ik kan daar nog niet veel over vertellen, behalve dat wij de overheid mogen helpen met ons platform om gezondere voeding te promoten met als doel overgewicht te voorkomen.”

Uit alle aanmeldingen selecteerde de vakjury 39 genomineerden. Tussen 13 december en 16 januari kunnen consumenten hun favorieten kiezen via de stemwebsite.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.