Gorillas introduceert vier private labels

0
Leestijd: 2 minuten

Flitsbezorger Gorillas maakt bekend dat het vier private labelmerken introduceert: ‘Gorillas Daily’, ‘Gorillas Premium’, ‘Hot Damn Coffee’ en ‘<start-up beer>’. De nieuwe private labels komen beschikbaar in de belangrijkste Europese markten voor Gorillas, te weten Duitsland, Nederland, Frankrijk en Groot-Brittannië. Het gaat in totaal om zo’n 50 producten.

De 50 producten worden geïntroduceerd in 11 van de meest gevraagde categorieën. De vier eigen merken zijn ontwikkeld op basis van klantinzichten om hoogwaardige producten aan te bieden tegen een eerlijke prijs. De eerste producten zullen vanaf 9 juni beschikbaar zijn in de Gorillas-app. In de loop van de zomer zullen extra producten aan het assortiment worden toegevoegd.

Kağan Sümer, oprichter & ceo: “Het bieden van een uitstekende klantervaring is de kern van Gorillas’ model. Vanaf dag één wilden we onze eigen producten ontwikkelen, met unieke smaken en creatieve verpakkingen, om perfect aan te sluiten bij de behoeften en smaken van onze klanten. Onze nieuwe huismerken zijn ook een belangrijk onderdeel van onze winstgevendheidstrategie en zullen ons in staat stellen nieuwe inkomstenstromen te ontwikkelen in onze kernmarkten. Bovendien versterkt het onze inzet voor duurzaamheid, aangezien we ons richten op milieuvriendelijke oplossingen voor productie en verpakking.”

De positionering van de vier private labels in een notedop:

• Gorillas Daily voor alledaagse benodigdheden zoals spreads, vleeswaren en kaas tegen een instapprijs.
• Gorillas Premium voor een selectie van ‘top-end producten’ met een bijzonder hoge kwaliteit, zoals verse pasta en zoete en hartige snacks.
• Hot Damn Coffee voor een premium koffie-ervaring, inclusief bonen, koffiedik, thuis te recyclen pods en havermelk.
• <start-up beer>, twee ambachtelijke bieren, een Beiers Helles en een Pale Ale.

Met meer dan 16 miljoen bestellingen wereldwijd, weet Gorillas precies waar haar klanten naar zoeken bij het winkelen voor boodschappen. Haar diepe en data-gedreven kennis van de voorkeuren van de klant heeft richting gegeven aan de ontwikkeling van de producten voor de private labels. Hun toevoeging aan de Gorillas app, samen met de reeds uitgebreide selectie van bekende en gewilde merken, zal verder bijdragen aan het leveren van een nog betere winkelervaring aan klanten, aldus de flitsbezoger.

Alle producten van de nieuwe private labelmerken worden volgens Gorillas geproduceerd door partners “die onze sterke betrokkenheid bij duurzaamheid en transparantie volledig delen. Zo werken onze leveranciers van vruchtensap en bier met 100% hernieuwbare energie en hebben zij plannen om hun koolstofuitstoot te verminderen.”

Niet alleen in de productie, maar ook met betrekking tot de verpakking werkt Gorillas samen met partners die de visie delen om plastic afval tegen te gaan. Alle flessen die gebruikt worden voor vruchtensappen, de havermelkverpakkingen en de milieuvriendelijke ambachtelijke papieren verpakking voor noten zijn gemaakt van gerecycled materiaal. Bovendien kunnen de koffiepads in slechts 26 weken volledig worden gecomposteerd.