Grupo SOS doet Lassie van de hand
Grupo SOS doet Lassie van de hand Shelflife

Grupo SOS doet Lassie van de hand

Algemeen

Grupo SOS, in Nederland bekend van de merken Lassie, Carbonell en Bertolli (alleen de olijfolie), heeft haar rijstdivisie verkocht aan het eveneens Spaanse Ebro Foods, een van de grootste rijstproducenten ter wereld. Met de transactie is een bedrag van € 195 miljoen gemoeid. Grupo SOS wil zich concentreren op olijfolie waarin het naar eigen zeggen wereldmarktleider is.

Grupo SOS nam in 2005 het merk Lassie en de productielocatie in Wormerveer over van Sara Lee/Douwe Egberts. Lassie was vorig jaar binnen de rijstdivisie van Grupo SOS goed voor circa 8% van de omzet. Wat de verkoop van de rijstdivisie voor Lassie gaat betekenen is nog niet bekend. Grupo SOS heeft haar hoofdkantoor voor West-Europa in de Lassie-fabriek in Wormerveer ondergebracht. Ebro Foods heeft in Nederland geen eigen organisatie.

Opmerkelijk aan de transactie is dat Ebro Foods tegelijkertijd voor een bedrag van € 50 miljoen een belang in Grupo SOS zal nemen en daarvoor twee zetels in de Raad van Bestuur van Grupo SOS krijgt. De verkoop van de rijstdivisie stelt Grupo SOS in staat haar schulden af te bouwen en de noodzakelijke herfinanciering van leningen rond te krijgen.

Nieuws

Personality's

Opinie

Productnieuws

Branche & Cijfers

Vacatures

Abonneren op FoodPersonality

  • Weet wat er speelt! Ontvang een jaar lang FoodPersonality!
  • Maak nu voordelig kennis met Foodpersonality door eerst 4 nummers te ontvangen.